RSS

Sfatul zilei

02.11.2009

Am fost întrebat într-un email dacă nu am cunoştiinta de existenţa unor CD –uri cu instruiri introductiv generale…

Aşa mi-a venit ideea să vă indic o modalitate practică de susţinere a instruirilor.

Am testat aplicaţia cu 200 de pagini şi funcţionează.

Dacă vi se pare interesant  urmaţi paşii:

–       Scrieţi-vă instrucţiunile utilizând diacriticile.Cu cât textul va fi mai corect cu atât rezultatul va fi mai satisfăcător.

–       preluaţi-l cu Copy si plasaţi-l cu Paste în căsuţa de text din site-ul următor: http://www.ivona.com/online/editor.php?tmpl=15

–       trebuie să vă apară imaginea de mai jos din legătura de mai jos

Imagine site

 –       selectaţi vocea Carmen

–       utilizaţi un program de înregistrare vocală şi înregistraţi sunetul din boxe.

–       daţi click pe săgeată pentru a fi citit.

–       pentru a reduce dimensiunea fişierului utilizaţi formatul mp3

 20.09.2009
Aderarea României la Uniunea Europeană la 1 ianuarie 2007, a devenit o realitate ireversibilă prin asumarea, în continuare, de responsabilităţi majore. În acest sens Inspecţia Muncii, la solicitarea Comisiei Europene, întocmeşte periodic rapoarte privind gradul de implementare şi aplicare, de către angajatori, a legislaţiei naţionale armonizate cu directivele europene din domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă. În perioada următoare, pentru întocmirea rapoartelor sunt necesare informaţii şi date care să reflecte situaţia reală din unităţile economice româneşti.

Cerinţele minime de securitate şi sănătate în muncă sunt reglementate la nivel european prin Directive ale Comunităţii Economice Europene (CEE), aplicate în toate ţările membre ale Uniunii Europene (UE). Statele membre raportează Comisiei Europene la fiecare cinci ani, modul de aplicare a dispoziţiilor directivelor, indicând şi punctele de vedere ale partenerilor sociali.

În România, acţiunea are în vedere verificarea gradului de implementare şi cunoaştere, de către angajatori, a cerinţelor minime de securitate şi sănătate în muncă prevăzute în următoarele trei directive:

* UE-89/654/CEE – privind locul de muncă, transpusă în H.G. nr. 1091/2006 privind cerinţele minime de securitate şi sănătate pentru locul de muncă. Hotărârea prevede că toate locurile de muncă trebuie să satisfacă cerinţele minime de securitate şi sănătate prevăzute în Anexele nr. 1 şi 2;

** UE-89/655/CEE – echipamente de muncă, transpusă în H.G. nr. 1146/2006 privind cerinţele minime de securitate şi sănătate pentru utilizarea în muncă de către lucrători a echipamentelor de muncă;

*** UE-89/656/CEE – privind echipamentul individual de protecţie, transpusă în H.G. nr. 1048/2006 privind cerinţele minime de securitate şi sănătate pentru utilizarea de către lucrători a echipamentului individual de protecţie la locul de muncă (E.I.P).

Ca urmare a acestui aspect Inspectoratele Teritoriale de Muncă desfăşoară : „Acţiunea de verificare a angajatorilor, privind modul de îndeplinire a prevederilor H.G. nr. 1048/2006, H.G. nr. 1091/2006 şi H.G. nr. 1146/2006, în întreprinderile mici şi mijlocii”.

Respectarea cerinţelor minime de securitate şi sănătate în muncă a devenit obligatorie pentru toate persoanele juridice şi fizice din sectorul public şi privat, inclusiv cu capital străin.

Inspectoratele Teritoriale de Muncă vor verifica respectarea, de către angajatori, a obligaţiilor sale aferente celor trei HG-uri menţionate mai sus, referitoare la modul de amenajare a locurilor de muncă în ce priveşte căile de circulaţie şi ieşirile de urgenţă, detectarea şi prevenirea incendiilor, iluminatul, ventilaţia, starea pardoselilor şi platformelor, rampelor de încărcare, camerelor de odihnă şi de prim ajutor etc.; de asemenea, obligaţiile referitoare la echipamentele de muncă, a dispozitivelor de comandă şi de siguranţă, de alarmare şi semnalizare, de protecţie la explozii şi incendii, electrocutări, precum şi obligaţiile referitoare la evaluarea şi acordarea EIP-ului, informarea şi consultarea lucrătorilor cu privire la utilizarea acestuia.

Aveti aici (vezi documentul) de evaluare a conformitatii pe care va trebui sa îl completati atunci cind Inspectoratul Teritorial de Munca de care apartineti o sa va solicite acest lucru.Pina atunci puteti urmarii daca indepliniti conditiile cerute de in fisa.

 

10 responses to “Sfatul zilei

  1. melussinneea

    Martie 10, 2010 at 8:09 pm

    cine ma poate ajuta cu instructiuni nssm pt postul de confectioner (in domeniul croitorie)?

     
  2. GEO

    Iunie 9, 2010 at 8:02 pm

    Solicit inregistrarea cu cod client yagumo

     
  3. Al Badau

    Octombrie 1, 2010 at 9:54 am

    Buna tuturor !
    Cu noile modificari din NG de aplicare a legii 319 am inteles bine ca nu mai poti fi „lucrator desemnat SSM” in cazul unei societati cu peste 50 lucratori daca nu ai curs SSM de cel putin 80ore?
    Cine ma poate lumina?

    Multumesc!

     
  4. mocanescu gheorghe

    Martie 27, 2011 at 1:43 pm

    Va rog daca ma poate ajuta cineva cu instructiuni ssm, evaluare de riscuri si plan de prevenire si protectie pentru o ciupercarie. Va multumesc anticipat!

     
  5. mocanescu gheorghe

    Martie 27, 2011 at 2:04 pm

    Va rog daca ma poate ajuta cineva cu instructiuni ssm, evaluare de riscuri si plan de prevenire si protectie pentru o ciupercarie. Va multumesc anticipat!e-mail:mgc_serv@yahoo.com

     
  6. Anonim

    Iunie 27, 2011 at 2:58 pm

    Buna ziua,
    Ma bucur ca existati si v-as fi foarte recunoscatoare daca m-ati ajuta cu o evaluare a riscurilor pentru un inginer nave si un polizator.
    Multumesc. O zi buna!

     
  7. Getty

    Octombrie 17, 2011 at 10:47 am

    Va salut pe toti,
    Va multumesc ca existati si ca sunteti dispusi sa va ajutati!
    v-as fi foarte recunoscatoare daca m-ati ajuta cu instructiuni proprii pentru:
    SUDAREA IN POLIETILENA DE INALTA DENSITATE (PE-HD).

    va multumess si va doresc o zi minunata!

     
  8. macao

    Martie 16, 2012 at 1:14 pm

    Buna ziua,
    In urma unei discutii cu directorul economic din institutie am o dilema:
    -cine se ocupa de achizitia EIP – serviciul intern SSM sau serviciul de achizitii – in conditiile in care serviciul intern a inaintat un referat pentru achizitionarea EIP insotit de un tabel care contine ce echipament trebuie achiztionat(imbracaminte ,incaltaminte) marimile aferente si cantitatile conform normatvului.
    -trebuie sa specificam materialul din care va fi confectionat EIP, daca are sau nu buzunare, fermoar sau nasturi
    Suntem o institutie publica.
    Va multumesc

     
  9. ana

    Martie 26, 2012 at 2:09 pm

    ma puteti ajuta cu instructiune proprie ssm si plan de prevenire si protectie pentru un centru social de zi (vin copiii dupa scoala, mananca la centru, facem teme si activitati educative)

     
  10. Anonim

    Iulie 16, 2012 at 7:47 am

    cine ma poate ajuta cu evaluare riscuri pentru laborant in constructii si categorii sensibie de personal

     

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

 
%d blogeri au apreciat asta: